Menu Zamknij

Przejście na dietę - najczęściej popełniany bład?

Przejście na dietę - najczęściej popełniany bład? Zbyt wysoko postawiona poprzeczka i "przejście na dietę" ☹️ określenie celu w zbyt krótkim czasie (dieta od wagi X do wagi Y i powrót do starych nawyków) oraz to, że nie dajemy sobie przyzwolenia na błędy i porażki.
Przejście na dietę

'Fazy"

Moi pacjenci często to określają jako "fazy" i rzeczywiście nagle rozpoczynamy całkowicie nowe życie pt. "Od dzisiaj zero słodyczy, zero jedzenia na mieście, 100% dieta i 5x w tygodniu trening". Póki faza trwa, jest ok, ale w pewnym momencie jeden z tych elementów wypada, a po nim wszystkie następne. Tak więc.. kolejna nieudana próba.

Przejście na dietę a zmiana nawyków

Zmiana nawyków to proces, lepiej na początku robić coś nawet na 60% (to o 60% lepiej niż było). Dajmy sobie czas i przestrzeń na ulepszanie, unikajmy zasady albo 100% albo 0%. Często więcej czasu zajmuje stopniowe wprowadzanie nowych nawyków zajmują "fazy", a efektów trwałych jak nie było tak nie ma. Metoda małych kroczków niesie za sobą najlepsza skuteczność.

Przejście na dietę - zasady

Czy to tyczy się odchudzania czy jakichkolwiek innych planów?  Zasada jest ta sama, okresl dokładnie to do czego chcesz dążyć i działaj. Błędy są dobre, to tak naprawdę Twój największy przyjaciel. Pokaże Ci co zrobiłaś /es zle i przygotuje do kolejnej próby. Porażka to nie powód do rezygnacji, to powod, by działać dalej - mając coraz większą wiedzę o sobie, wiesz jak unikać popełnionych błędów w przyszłości 😊

Tego uczymy się także współpracując ze sobą w gabinecie, odpowiedniego podejścia do zmian ❤️ bo te zmiany mają być TRWALE ⭐

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *